Jak u nás vypadá obor Audiovizuální tvorba - rychlý přehled pro uchazeče
Obecný cíl
Předmět Návrhová a realizační tvorba umožňuje žákům realizaci vlastního či zadaného audiovizuálního díla při využití nejmodernějších digitálních technologií v oblasti Motion designu, 3D grafiky, VFX editace a střihu videa
Vzdělávání směřuje k tomu, aby žáci:
Charakteristika učiva
Jedná se o povinný předmět, který je součástí profilové maturitní zkoušky v rámci maturitního předmětu Technologie. Předmět Návrhová a realizační tvorba je v rámci vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů zahrnuta v Technologické a technické přípravě a Návrhové a realizační tvorbě.
Pojetí výuky
Předmět Návrhová a realizační tvorba se vyučuje od třetího do čtvrtého ročníku s dotací pěti hodin týdně. Těžiště výuky spočívá ve zvládnutí základního stanoveného softwarového vybavení používané jak v broadcast tak filmové praxi při tvorbě audiovizuálních děl. Zároveň je akcentováno celkové začlenění celého pracovního procesu na všechny technologie uměleckého vyjádření. Žák je tak systematicky připravován na přechod do profesionální praxe.
Při probírání nového učiva je volena metoda teoretického výkladu kombinovaného s názornými multimediálními ukázkami. Aktivita žáků je podněcována samostatnými pracemi, které vychází z konkrétní probírané látky a jsou na závěr podrobeny kolektivní konstruktivní kritice. Každý žák je tak veden k sebereflexi i reflexi práce svých spolužáků.
Hodnocení výsledků
Žáci jsou hodnoceni v průběhu každého pololetí ze zvládnutí jednotlivých úkolů a cvičení, kterými se učí správné technologické postupy v počítačových programech. Každé pololetí také uzavírají klauzurní zkouškou s výjimkou toho, kdy se klauzura koná v předmětu KONCEPTUÁLNÍ TVORBA. Při hodnocení se sleduje originalita námětu, správnost technického i nápaditost literárního scénáře, pečlivost a také schopnost myslet v čase a prostoru, schopnost vytvářet plynulý a věrohodný pohyb.
Student je hodnocen ze samostatného tvůrčího projevu, vlastní nápaditosti při řešení úkolu, z vyhledávání nejvhodnějších možností řešení ať konstrukčních či technologických i z nalezení estetiky vlastní animace. Schopnost vytěžit ze zadaného tématu co nejvíce, schopnost samostatně výtvarně a tvůrčím způsobem myslet a navrhovat, originalita a množství návrhů uplatnění ve své práci jsou rovněž součástí kritérií hodnocení. Zároveň se přihlíží k dotažení a preciznosti závěrečného výstupu. Dále se sledují nejen znalosti, ale i schopnost používat odbornou terminologii, vést výklad v logické posloupnosti a vztah žáka k danému předmětu.