V předmětu Invenční přípravné kreslení studenti během tří let postupně získávají další výtvarné zkušenosti, které mohou uplatnit jak v oblasti vlastního předmětu, tak zároveň i v předmětech dalších, jako je například Počítačová grafika, Multimediální ateliér apod. Vedle samotného kreslení V předmětu Invenční přípravné kreslení studenti během tří let postupně získávají další výtvarné zkušenosti, které mohou uplatnit jak v oblasti vlastního předmětu, tak zároveň i v předmětech dalších, jako je například Počítačová grafika, Multimediální ateliér, Interaktivní grafika apod. Vedle samotného kreslení se studenti prakticky seznámí s tvorbou animovaného i hraného filmu a jejich nedílných součástí - práce na námětu, technickém scénáři, tvorbou výtvarných filmových návrhů. Dále se prakticky i teoreticky seznámí s výrobu výtvarných součástí pro hry, aplikace. Mají také možnost modelovat a dílčím způsobem se i seznamovat s některými materiály klasického i neklasického charakteru, jako jsou například papír, sádra, vosk, polyester apod. Všechny tyto výstupy jsou později využívány v kompletaci jednotlivých elektronických i hmotných projektů a student má tak možnost si ověřit v reálné formě jak plošnou, tak plastickou podobu některých svých úkolů.