Vyšší odborná škola a Střední umělecká škola Václava Hollara

Aktuální tématický plán předmětu Interaktivní grafika vyučovaný ing. Pavlem Zochem Ph.D.

Zaměření: CG tvorba

Ročník: Školní rok: 2009/2010
Časový rozvrh Tématický celek, téma Počet hodin
9 hodin týdně 297
Září Úvod do studia, seznámení s koncepcí výuky, koncepcí hodnocených zápočtů a závěrečné zkoušky. Zadání témat práce 36
Seznámení s technologií polygonových modelů, konstrukce polygonových modelů, vztah mezi body, polygony a hranami, úvod do technologie generátorů a jejich využití, cvičení, praxe
Typy křivek, práce s křivkami, interpolace, křivková primitiva, generátory za využití křivek, spojitost NURBS křivek s funkcí Segmentovaný povrch, cvičení, praxe
Říjen Polygonové modelování, příkazy a režimy, cvičení, praxe 36
Generátory za využití polygonových modelů, funkce pro správu modelu, duplikace a pod. cvičení, praxe
Výběrové nástroje, jejich použití v režimech hran, bodů a polygonů, praktické využití generátorů (symetrie, pole a další), práce na projektech,
Listopad Úvod do konstrukce osvětlení, spojitost s iluminačními režimy, světla. Práce na projektu, cvičení 36
Tříbodové osvětlení, práce se světly a scénou. Práce na projektu, cvičení.
Technologie osvětlení, okolní prostředí, GI. Práce na projektu, cvičení.
Pokročilé parametry a nastavení GI technologií, lineární workflow, fyzikální obloha, vlastnost Kompozice. Práce na projektu, cvičení.
Prosinec Fyzikální engine, fyzikální kamera. Práce na projektu, cvičení. 18
Rendering do vrstev, multpass, masky, kompozice Adobe Photoshop. Práce na projektu, cvičení.
Leden Zkouškové období 18
Projekce materiálů, úvod do UV projekce. Pokročilé UV projekce, ukázky mapování, práce na projektu, cvičení
Únor Konstrukce materiálů, kanály materiálů, jejich funkce, práce na projektu, cvičení 36
Práce v BodyPaintu 3D, úvod do technologie nanášení textur ve 3D prostředí, práce na projektu, cvičení
Rendering do vrstev, multpass, masky, kompozice Adobe Photoshop. Práce na projektu, cvičení.
MoGraph, konstrukční a animační efekty, využití, praxe. Práce na projektu, cvičení.
Březen MoGraph, dynamické jevy a jejich simulace. Práce na projektu, cvičení. 45
Úvod do animací, klíčové snímky, funkční křivky, animační klipy. Práce na projektu, cvičení.
Xpresso a vizuální programování, automatizace scény. Práce na projektu, cvičení.
Duben Simulace a efekty: práce s částicemi, cvičení 36
Simulace vlasů a organického modelingu pomocí modulu Hair, cvičení
Úvod do animací postav, , technologie IK, Biped, C-motion aj., cvičení
Úvod do modulu Sketch and Toon a kresleného vzhledu, cvičení
Květen Postprodukční nástroje a uzlová editace – úvod do systémů 36
Fusion, zpracování sekvence, cvičení
Práce na semestrálním projektu