Aktuální tématický plán předmětu Interaktivní grafika vyučovaný ing. Pavlem Zochem Ph.D.
Ročník: | Školní rok: 2009/2010 | |
Časový rozvrh | Tématický celek, téma | Počet hodin |
9 hodin týdně | 297 | |
Září | Úvod do studia, seznámení s koncepcí výuky, koncepcí hodnocených zápočtů a závěrečné zkoušky. Zadání témat práce | 36 |
Seznámení s technologií polygonových modelů, konstrukce polygonových modelů, vztah mezi body, polygony a hranami, úvod do technologie generátorů a jejich využití, cvičení, praxe | ||
Typy křivek, práce s křivkami, interpolace, křivková primitiva, generátory za využití křivek, spojitost NURBS křivek s funkcí Segmentovaný povrch, cvičení, praxe | ||
Říjen | Polygonové modelování, příkazy a režimy, cvičení, praxe | 36 |
Generátory za využití polygonových modelů, funkce pro správu modelu, duplikace a pod. cvičení, praxe | ||
Výběrové nástroje, jejich použití v režimech hran, bodů a polygonů, praktické využití generátorů (symetrie, pole a další), práce na projektech, | ||
Listopad | Úvod do konstrukce osvětlení, spojitost s iluminačními režimy, světla. Práce na projektu, cvičení | 36 |
Tříbodové osvětlení, práce se světly a scénou. Práce na projektu, cvičení. | ||
Technologie osvětlení, okolní prostředí, GI. Práce na projektu, cvičení. | ||
Pokročilé parametry a nastavení GI technologií, lineární workflow, fyzikální obloha, vlastnost Kompozice. Práce na projektu, cvičení. | ||
Prosinec | Fyzikální engine, fyzikální kamera. Práce na projektu, cvičení. | 18 |
Rendering do vrstev, multpass, masky, kompozice Adobe Photoshop. Práce na projektu, cvičení. | ||
Leden | Zkouškové období | 18 |
Projekce materiálů, úvod do UV projekce. Pokročilé UV projekce, ukázky mapování, práce na projektu, cvičení | ||
Únor | Konstrukce materiálů, kanály materiálů, jejich funkce, práce na projektu, cvičení | 36 |
Práce v BodyPaintu 3D, úvod do technologie nanášení textur ve 3D prostředí, práce na projektu, cvičení | ||
Rendering do vrstev, multpass, masky, kompozice Adobe Photoshop. Práce na projektu, cvičení. | ||
MoGraph, konstrukční a animační efekty, využití, praxe. Práce na projektu, cvičení. | ||
Březen | MoGraph, dynamické jevy a jejich simulace. Práce na projektu, cvičení. | 45 |
Úvod do animací, klíčové snímky, funkční křivky, animační klipy. Práce na projektu, cvičení. | ||
Xpresso a vizuální programování, automatizace scény. Práce na projektu, cvičení. | ||
Duben | Simulace a efekty: práce s částicemi, cvičení | 36 |
Simulace vlasů a organického modelingu pomocí modulu Hair, cvičení | ||
Úvod do animací postav, , technologie IK, Biped, C-motion aj., cvičení | ||
Úvod do modulu Sketch and Toon a kresleného vzhledu, cvičení | ||
Květen | Postprodukční nástroje a uzlová editace – úvod do systémů | 36 |
Fusion, zpracování sekvence, cvičení | ||
Práce na semestrálním projektu |